środa, 31 marca 2010

III Medytacja na Wielki Czwartek

Wprowadzenie: Fragment z Pisma św. może być pomocą do osobistej modlitwy (ok. 15 min). Zaczynamy znakiem krzyża i przeczytaniem czytania, w razie potrzeby inspirując się refleksją, która jest pierwszym komentarzem do tego posta. Kończymy rozmową z Bogiem o tym, co mi ten tekst mówi oraz modlitwą Ojcze nasz.

(1 Kor 11,23-26) Ja otrzymałem od Pana to, co wam przekazałem, że Pan Jezus tej nocy, kiedy został wydany, wziął chleb i dzięki uczyniwszy połamał i rzekł: To jest Ciało moje za was [wydane]. Czyńcie to na moją pamiątkę! Podobnie, skończywszy wieczerzę, wziął kielich, mówiąc: Ten kielich jest Nowym Przymierzem we Krwi mojej. Czyńcie to, ile razy pić będziecie, na moją pamiątkę! Ilekroć bowiem spożywacie ten chleb albo pijecie kielich, śmierć Pańską głosicie, aż przyjdzie.

1 komentarz:

  1. (1 Kor 11,23-26): „Czyńcie to na moją pamiątkę! Podobnie, skończywszy wieczerzę, wziął kielich, mówiąc: Ten kielich jest Nowym Przymierzem we Krwi mojej. Czyńcie to, ile razy pić będziecie, na moją pamiątkę!” Św. Paweł podkreśla, że Jezusowi bardzo zależy na ludzkiej pamięci, pragnie, by wspominać Go i to, czego dokonał. Pamięć o Bogu, pamięć o Jezusie była uważana przez Ojców Pustyni za bardzo istotną cechę Bożego człowieka. Ćwiczono się w nieustannej pamięci o Bogu, to znaczy, w napełnianiu umysłu i serca Bożymi myślami. Jakże często napełniamy nasz umysł złymi myślami! Pamięć o Bogu powiązana z przyzywaniem Bożego Imienia jest ogromnie istotna dla walki z nimi. Pamięcią o Bogu mogę walczyć ze złymi duchami. Przez systematyczne jej praktykowanie wypalam w sercu zło. Jeśli człowiek nieustannie przywołuje Jezusa to On wypali wszystko. Nie można przy tym pamiętać tylko od czasu do czasu. Kto zapomina o Bogu koncentruje się na sobie. A dzięki pamięci o Bogu serce może stale kontemplować Jego Osobę i obecność.

    OdpowiedzUsuń