niedziela, 27 lutego 2011

II Medytacja na VIII Niedzielę Zwykłą

(Ps 62): Jedynie w Bogu spokój znajdzie ma dusza,
od Niego Przychodzi moje zbawienie.
Tylko On jest opoką i zbawieniem moim,
twierdzą moją, więc się nie zachwieję.
Jedynie w Bogu szukaj spokoju, dusza moja,
bo od Niego pochodzi moja nadzieja.
On tylko jest skałą i zbawieniem moim,
On moją twierdzą, więc się nie zachwieję.
W Bogu zbawienie moje i chwała,
Bóg opoką mocy mojej i moją ucieczką.
W każdym czasie jemu ufaj, narodzie.
Przed Nim wylejcie wasze serca.

1 komentarz:

  1. (Ps 62,2-3.6-9): „Jedynie w Bogu szukaj spokoju, dusza moja, bo od Niego pochodzi moja nadzieja. On tylko jest skałą i zbawieniem moim, On moją twierdzą, więc się nie zachwieję (…) Przed Nim wylejcie wasze serca.” Często nasze życie jest pełne niepokoju, jakiegoś napięcia, jakiegoś pędu, nieokreślonego szukania. Nieraz poddajemy się temu bezwolnie i jesteśmy rzucani jak okręt na wzburzonym oceanie. I tylko niejasno przeczuwamy, co może nas zaspokoić. Niestety, rzadko stać nas na to, by do tego dotrzeć i się w to zaangażować. Gdzie szukasz spokoju? Co jest twoją skałą i twierdzą, co jest zaspokojeniem twojego pędu? Jeżeli nie wiesz, wylej przed Panem twoje serce, tzn. wypowiedz przed Nim całe twoje zagubienie.

    OdpowiedzUsuń