niedziela, 6 marca 2011

IV Medytacja na IX Niedzielę Zwykłą

(Mt 7,21-27): Jezus powiedział do swoich uczniów: Nie każdy, który Mi mówi: Panie, Panie!, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. Wielu powie Mi w owym dniu: Panie, Panie, czy nie prorokowaliśmy mocą Twego imienia i nie wyrzucaliśmy złych duchów mocą Twego imienia, i nie czyniliśmy wielu cudów mocą Twego imienia? Wtedy oświadczę im: Nigdy was nie znałem. Odejdźcie ode Mnie wy, którzy dopuszczacie się nieprawości! Każdego więc, kto tych słów moich słucha i wypełnia je, można porównać z człowiekiem roztropnym, który dom swój zbudował na skale. Spadł deszcz, wezbrały potoki, zerwały się wichry i uderzyły w ten dom. On jednak nie runął, bo na skale był utwierdzony. Każdego zaś, kto tych słów moich słucha, a nie wypełnia ich, można porównać z człowiekiem nierozsądnym, który dom swój zbudował na piasku. Spadł deszcz, wezbrały potoki, zerwały się wichry i rzuciły się na ten dom. I runął, a upadek jego był wielki.

1 komentarz:

  1. (Mt 7,21–27): „Nie każdy, który mi mówi: »Panie, Panie«, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie.” Nie jest ważne to, jakie masz charyzmaty, czy potrafisz prorokować, mówić językami, czynić cuda - nawet jeśli to wszystko miałbyś (miałabyś) robić w imię Jezusa. To, co się liczy dla Jezusa, to życie wolą Boga, tak jak On. Ale jak tę wolę Bożą odkryć? – Poprzez słuchanie słów Jezusa: to On jeden właściwie i prawdziwie interpretuje pragnienia Boga względem ludzkości i każdego człowieka. „Każdego więc, kto tych słów moich słucha i wypełnia je, można porównać z człowiekiem roztropnym, który dom swój zbudował na skale.” Słowa Jezusa mogą być skałą, mocną skałą. Na wierze w ich prawdę i moc można pewnie konstruować budowlę własnego życia. Może warto spróbować, bo tylko doświadczenie może potwierdzić słowa Jezusa.

    OdpowiedzUsuń