sobota, 2 czerwca 2012

IV Medytacja na Uroczystość Trójcy Świętej


(Mt 28,16-20): Jedenastu uczniów udało się do Galilei na górę, tam gdzie Jezus im polecił. A gdy Go ujrzeli, oddali Mu pokłon. Niektórzy jednak wątpili. Wtedy Jezus zbliżył się do nich i przemówił tymi słowami: „Dana Mi jest wszelka władza w niebie i na ziemi. Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata”.

1 komentarz:

  1. (Mt 28,16-20): „Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata.” Przekazywać i uczyć zachowywać to, co Jezus nam przekazał, to nie tylko o tym mówić. To przede wszystkim wcielić w rytm i kształt własnego życia Jego słowa, przyoblec je w gesty, zachowania, wybory, z których przebija rozpoznawalne dla współczesnych nam ludzi światło. Uczyć zachowywać to przekazywać zarazem ducha tego, co Jezus nauczał, jak i osobistą propozycję interpretacji własnym życiem Jego słów i nauki. W ten sposób mamy, na przykład, przekazywać innym objawienie o cudownej wspólnocie Bożych Osób, która włącza nas w obieg swojej Miłości. Życie w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego jest życiem człowieka dążącego do budowania wspólnoty, do tworzenia między ludzkich więzi opartych na przebaczeniu, pojednaniu, wolności, prawdzie i miłości.

    OdpowiedzUsuń