niedziela, 4 lipca 2010

II Medytacja na XIV Niedzielę Zwykłą

Wprowadzenie: Fragment z Pisma św. może być pomocą do osobistej modlitwy (ok. 15 min). Zaczynamy znakiem krzyża i przeczytaniem czytania, w razie potrzeby inspirując się refleksją, która jest pierwszym komentarzem do tego posta. Kończymy rozmową z Bogiem o tym, co mi ten tekst mówi oraz modlitwą Ojcze nasz.

Zapraszam do podzielenia się Twoją refleksją i dopisania kolejnego komentarza.

(Ps 66,1-3.4-7.16.20)

Z radością sławcie Boga, wszystkie ziemie,
opiewajcie chwałę Jego imienia,
cześć Mu wspaniałą oddajcie.
Powiedzcie Bogu: „Jak zadziwiające są Twe dzieła!

Niechaj Cię wielbi cała ziemia i niechaj śpiewa Tobie,
niech Twoje imię opiewa”.
Przyjdźcie i patrzcie na dzieła Boga:
zadziwiających rzeczy dokonał wśród ludzi.

Morze na suchy ląd zamienił,
pieszo przeszli przez rzekę:
Nim się przeto radujmy!
Jego potęga włada na wieki.

Przyjdźcie i słuchajcie mnie wszyscy,
którzy boicie się Boga,
opowiem, co uczynił mej duszy.
Błogosławiony Bóg, który nie odepchnął mej prośby
i nie oddalił ode mnie swej łaski.

1 komentarz:

  1. (Ps 66): „Przyjdźcie i słuchajcie mnie wszyscy, którzy boicie się Boga, opowiem, co uczynił mej duszy. Błogosławiony Bóg, który nie odepchnął mej prośby i nie oddalił ode mnie swej łaski.” Dawanie świadectwa o Bożym działaniu we własnym życiu jest istotnym elementem chrześcijańskiego zaangażowania. Bóg przecież wciąż dokonuje zadziwiających rzeczy wśród ludzi. Trzeba o tym mówić zarówno samemu Bogu, dziękują Mu, jak i ludziom, wychwalając Go. Często tego brakuje. Jest tak być może dlatego, że nie doceniamy tego, co Bóg w nas czyni. Ludziom także często nie jest łatwo zidentyfikować w sobie to Boże działanie, a jeszcze trudniej o nim mówić, i to mówić w sposób prosty i autentyczny, a zarazem pełen mocy. Nie mniej jest istotne by zapraszać ludzi do posłuchania o tym, co Bóg uczynił mojej duszy, jak zlitował się nade mną, jak dodał mi mocy w chwili słabości i wyprowadził na proste ścieżki. Boża łaska dla mnie, jest nie tylko dla mnie: mówienie o niej jest moją misją.

    OdpowiedzUsuń