niedziela, 11 lipca 2010

III Medytacja na XV Niedzielę Zwykłą

Wprowadzenie: Fragment z Pisma św. może być pomocą do osobistej modlitwy (ok. 15 min). Zaczynamy znakiem krzyża i przeczytaniem czytania, w razie potrzeby inspirując się refleksją, która jest pierwszym komentarzem do tego posta. Kończymy rozmową z Bogiem o tym, co mi ten tekst mówi oraz modlitwą Ojcze nasz.

Zapraszam do podzielenia się Twoją refleksją i dopisania kolejnego komentarza.

(Kol 1,15-20): Chrystus Jezus jest obrazem Boga niewidzialnego, Pierworodnym wobec każdego stworzenia, bo w Nim zostało wszystko stworzone: i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi, byty widzialne i niewidzialne, czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze. Wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone. On jest przed wszystkim i wszystko w Nim ma istnienie. I On jest Głową Ciała - Kościoła. On jest Początkiem, Pierworodnym spośród umarłych, aby sam zyskał pierwszeństwo we wszystkim. Zechciał bowiem Bóg, aby w Nim zamieszkała cała Pełnia, i aby przez Niego znów pojednać wszystko z sobą: przez Niego - i to, co na ziemi, i to, co w niebiosach, wprowadziwszy pokój przez krew Jego krzyża.

1 komentarz:

  1. (Kol 1,15-20): „Chrystus Jezus jest obrazem Boga niewidzialnego, Pierworodnym wobec każdego stworzenia, bo w Nim zostało wszystko stworzone: i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi, byty widzialne i niewidzialne, Trony i Panowania, Zwierzchności i Władze. Wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone.” Chrystus jest Logosem stworzenia. Człowiek jest stworzonym logosem. Jako ogrodnik w Edenie, człowiek nazywał rzeczy, czyli odczytywał ich słowo-logos, które pochodzi od stwórczego Słowa Boga wypowiedzianego na początku (O. Clément). W każdej rzeczy stworzonej znajduje się jakieś miejsce zetknięcia z Bożą energią, które jest zarazem jej podstawą, pociąga ją ku jej właściwej pełni. Bez logosu, imienia, to, co stworzone musiałoby zapaść się w chaos i ciemność. Człowiek ma w każdej rzeczy odkrywać owo miejsce, z którego wytryska Boska Mądrość. Jako współpracownik Boga ma on odczytywać prawdziwe nazwy rzeczy i zapisywać w Księdze świata obecność Bożego Słowa. W ten sposób świat stopniowo ukazuje się człowiekowi jako objawienie Boga. Przez człowieka zostaje wypowiedziany jego prawdziwy Logos i przekazana łaska Chrystusa.

    OdpowiedzUsuń