niedziela, 8 maja 2011

II Medytacja na III Niedzielę Wielkanocną

(Ps 16): Zachowaj mnie, Boże, bo chronię się do Ciebie, mówię do Pana: „Tyś jest Panem moim”.
Pan moim dziedzictwem i przeznaczeniem, to On mój los zabezpiecza.
Błogosławię Pana, który dał mi rozsądek, bo serce napomina mnie nawet nocą.
Zawsze stawiam sobie Pana przed oczy, On jest po mojej prawicy, nic mną nie zachwieje.
Dlatego cieszy się moje serce i dusza raduje, a ciało moje będzie spoczywać bezpiecznie,
bo w kraju zmarłych duszy mej nie zostawisz i nie dopuścisz, bym pozostał w grobie.
Ty ścieżkę życia mi ukażesz, pełnię Twojej radości i wieczną rozkosz po Twojej prawicy.

1 komentarz:

  1. (Ps 16): „Błogosławię Pana, który dał mi rozsądek, bo serce napomina mnie nawet nocą. Zawsze stawiam sobie Pana przed oczy, On jest po mojej prawicy, nic mną nie zachwieje.” Można przypuszczać, że psalmista mówi tutaj o sumieniu, o tym wewnętrznym tajemniczym głosie, który jest w nas ale nie jest z nas. Jest szczęśliwy, że Bóg dał mu ten głos, że on go czasami gryzie, napomina. Dzięki sumieniu, które stawia mu przed oczy Boże wymagania, czuje, że będzie mógł pewniej iść drogami życia. Nawet w trudnościach i zamieszaniu, Pan, mówiąc przez sumienie, będzie dawał odczuć swoją obecność i troskę o człowieka, pomagając odróżniać dobro od zła. Czy wsłuchujesz się w ten głos wewnętrzny, czy dbasz o to, by go lepiej słyszeć?

    OdpowiedzUsuń