sobota, 23 lipca 2011

III Medytacja na XVII Niedzielę Zwykłą

(Rz 8,28-30): Wiemy też, że Bóg z tymi, którzy Go miłują, współdziała we wszystkim dla ich dobra, z tymi, którzy są powołani według [Jego] zamiaru. Albowiem tych, których od wieków poznał, tych też przeznaczył na to, by się stali na wzór obrazu Jego Syna, aby On był pierworodnym między wielu braćmi. Tych zaś, których przeznaczył, tych też powołał, a których powołał - tych też usprawiedliwił, a których usprawiedliwił - tych też obdarzył chwałą.

1 komentarz:

  1. (Rz 8,28–30): „Albowiem tych, których od wieków poznał, tych też przeznaczył na to, by się stali na wzór obrazu Jego Syna”. Bardzo pocieszającą jest świadomość tego, że już od wieków istniałem w myślach mego Boga, że On już od dawna o mnie myślał i postawił mnie tutaj i teraz – choć przecież znał mnie od wieków i mogłem zaistnieć w innych okolicznościach. Pewnie jest tak dlatego, że do tutaj i teraz pasuję najlepiej i tylko żyjąc tutaj i teraz mogę stać się na wzór Jezusa Chrystusa w najpełniejszy sposób. On chciał mnie mieć właśnie takim i w tych okolicznościach miejsca i czasu. We wszystkim, także w tym, On współdziała ze mną dla mojego dobra.

    OdpowiedzUsuń