niedziela, 23 stycznia 2011

III Medytacja na III Niedzielę Zwykłą

(1 Kor 1,10-13.17): Upominam was, bracia, w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa, abyście byli zgodni, i by nie było wśród was rozłamów; byście byli jednego ducha i jednej myśli. Doniesiono mi bowiem o was, bracia moi, przez ludzi Chloe, że zdarzają się między wami spory. Myślę o tym, co każdy z was mówi: Ja jestem Pawła, a ja Apollosa; ja jestem Kefasa, a ja Chrystusa. Czyż Chrystus jest podzielony? Czyż Paweł został za was ukrzyżowany? Czyż w imię Pawła zostaliście ochrzczeni? Nie posłał mnie Chrystus, abym chrzcił, lecz abym głosił Ewangelię, i to nie w mądrości słowa, by nie zniweczyć Chrystusowego krzyża.

1 komentarz:

  1. (1 Kor 1, 10-13. 17): „Upominam was, bracia, w imię naszego Pana Jezusa Chrystusa, abyście byli zgodni i by nie było wśród was rozłamów; byście byli jednego ducha i jednej myśli.” O rozłamy nie musimy się troszczyć, ani o nie zabiegać. One przychodzą jakoś same, automatycznie. Ileż natomiast czasu, energii i wyrzeczenia trzeba włożyć by budować jedność, jedność serca, ducha, myśli. Życie Jezusa było właśnie takim budowaniem jedności, najpierw apostołów, a ostatecznie jedności całego rodzaju ludzkiego. Czy ja wprowadzam podziały między ludźmi, czy raczej jestem narzędziem jedności?

    OdpowiedzUsuń