sobota, 15 października 2011

I Medytacja na XXIX Niedzielę Zwykłą

(Iz 45,1.4-6): To mówi Pan o swym pomazańcu Cyrusie: Ja mocno ująłem go za prawicę, aby ujarzmić przed nim narody i królom odpiąć broń od pasa, aby otworzyć przed nim podwoje, żeby się bramy nie zatrzasnęły. Z powodu sługi mego Jakuba, Izraela, mojego wybrańca, nazwałem ciebie twoim imieniem, pełnym zaszczytu, chociaż Mnie nie znałeś. Ja jestem Pan, i nie ma innego. Poza Mną nie ma Boga. Przypaszę ci broń, chociaż Mnie nie znałeś, aby wiedziano od wschodu słońca aż do zachodu, że beze Mnie nie ma niczego. Ja jestem Pan, i nie ma innego.

1 komentarz:

  1. (Iz 45,1.4-6): „Z powodu sługi mego Jakuba, Izraela, mojego wybrańca, nazwałem ciebie twoim imieniem, pełnym zaszczytu, chociaż Mnie nie znałeś. Ja jestem Pan, i nie ma innego. Poza Mną nie ma Boga.” Izraelitom mogło się wydawać, że król obcego państwa, Cyrus, stał się bardzo potężny dlatego, że jego bogowie są potężni, potężniejsi niż Bóg Izraela. Ale prorok Izajasz mówi jasno: Pan działa dla dobra tych, którzy Go miłują nawet przez osoby, które w ogóle Go nie znają. Te osoby też są w ręku Boga Jakuba, są też Jego narzędziem. Mocna wiara mówi: nie ma innego Boga poza Panem. Cokolwiek się zdarza, ktokolwiek działa – Pan, jedyny Wszechmogący jest w stanie przez to przeprowadzić swoje zamiary. A są one planami miłości zatroskanej o każdego człowieka, także tego, który Go nie poznał.

    OdpowiedzUsuń