sobota, 19 listopada 2011

II Medytacja na Uroczystość Chrystusa Króla

(Ps 23):
Pan jest moim pasterzem: niczego mi nie braknie,
pozwala mi leżeć na zielonych pastwiskach.
Prowadzi mnie nad wody, gdzie mogę odpocząć,
orzeźwia moją duszę.
Wiedzie mnie po właściwych ścieżkach
przez wzgląd na swoją chwałę.
Stół dla mnie zastawiasz na oczach mych wrogów,
Namaszczasz mi głowę olejkiem,
kielich mój pełen po brzegi.
Dobroć i łaska pójdą w ślad za mną
przez wszystkie dni mego życia
i zamieszkam w domu Pana po najdłuższe czasy.

1 komentarz:

  1. (Ps 23): „Dobroć i łaska pójdą w ślad za mną przez wszystkie dni mego życia i zamieszkam w domu Pana po najdłuższe czasy.” Jest to piękne pragnienie, by za sobą zostawiać ślady dobroci i miłości. Być może czasem źle rozumiemy to pragnienie. Mianowicie chcielibyśmy, aby zawsze zostawało po nas miłe i przyjemne wrażenie. To jest niestety tylko tak zwana poprawność polityczna. Prawdziwa dobroć i miłość są w relacji do prawdy, są zawsze adekwatne do sytuacji. To może oznaczać mocne słowo, zdecydowany twardszy gest, protest czy nawet pewną formę gniewu. Prawdziwa dobroć i miłość potrafią rozróżnić co, komu i w jakiej sytuacji będzie służyć dla jego/jej dobra. Zostawiać dobroć i miłość to pragnąć szczęścia dla innego. Szczęście zaś, aby było rzeczywiste i głębokie, często wymaga zdecydowania, wysiłku, zmagania się z sobą.

    OdpowiedzUsuń