sobota, 5 listopada 2011

II Medytacja na XXXII Niedzielę Zwykłą

(Ps 63):
Boże mój, Boże, szukam Ciebie i pragnie Ciebie moja dusza.
Ciało moje tęskni za Tobą, jak ziemia zeschła i łaknąca wody.
Oto wpatruję się w Ciebie w świątyni, by ujrzeć Twą potęgę i chwałę.
Twoja łaska jest cenniejsza od życia, więc sławić Cię będą moje wargi.
Będę Cię wielbił przez całe me życie i wzniosę ręce w imię Twoje,
Moja dusza syci się obficie, a usta Cię wielbią radosnymi wargami.
Gdy myślę o Tobie na moim posłaniu i o Tobie rozważam w czasie nocnych czuwań.
Bo stałeś się dla mnie pomocą i w cieniu Twych skrzydeł wołam radośnie.

1 komentarz:

  1. (Ps 63): „Boże mój, Boże, szukam Ciebie i pragnie Ciebie moja dusza. Ciało moje tęskni za Tobą, jak ziemia zeschła i łaknąca wody.” Współczesna kultura chce zawładnąć naszymi pragnieniami i tęsknotami. To jest ogromny wewnętrzny rezerwuar energii. Wejść w jego posiadanie – to dążenie wielu korporacji, firm, ideologii i instytucji. Dlatego konstruuje się coraz lepsze narzędzia przejmowania kontroli nad naszym głębokim potencjałem. Biblia chce nas obronić przed tym zawłaszczeniem i stara się pomóc nam w odkryciu, kształtowaniu i ukierunkowaniu naszych pragnień i tęsknot zgodnie z prawdą o ich naturze. Bo one wszystkie dotyczą ostatecznie głębi Boga, są sposobem nawiązywania z nim relacji i utrzymywania komunikacji. Dlatego potrzebna jest nam swoista pedagogika pragnień i tęsknot. Św. Augustyn powie, że nasze chrześcijańskie życie jest ćwiczeniem się w tęsknocie i udoskonaleniem w nas świętego pragnienia. Jest to konieczne, by poszerzać nasze wciąż za ciasne i małostkowe serce. W ten sposób będziemy w stanie przyjąć jak najwięcej z tego, co nam daje Bóg – Deus semper maior.

    OdpowiedzUsuń