sobota, 25 lutego 2012

II Medytacja na I Niedzielę Wielkiego Postu

(Ps 25): Daj mi poznać Twoje drogi, Panie,
naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami.
Prowadź mnie w prawdzie według Twych pouczeń,
Boże i Zbawco, w Tobie mam nadzieję.
Wspomnij na swe miłosierdzie Panie,
na swoją miłość, która trwa na wieki.
Tylko o mnie pamiętaj w swoim miłosierdziu,
ze względu na dobroć Twą, Panie.
Dobry jest Pan i prawy, dlatego wskazuje drogę grzesznikom.
Pomaga pokornym czynić dobrze, uczy pokornych dróg swoich.

1 komentarz:

  1. (Ps 25,4-9): „Daj mi poznać Twoje drogi, Panie, naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami. Prowadź mnie w prawdzie według Twych pouczeń, Boże i Zbawco, w Tobie mam nadzieję.” Drogi działania Bożego, to sposoby, na jakie Bóg jest obecny i działa w świecie. Charakteryzują się one dobrocią, miłosierdziem, prawością, ale przede wszystkim pokorą. Bóg nie tylko wzywa nas do pokory. On sam jest pokorny, cicho i pokornie jest obecny i działa. Poznawać i uczyć się Jego dróg, to uczyć się właśnie Bożej pokory, skromności i cichości. Jeżeli Bóg się nimi posługuje, to musi w nich być ukryta jakaś potężna moc i szczególny rodzaj skuteczności, którego nie jesteśmy w stanie nawet przeczuć przygnieceni współczesnymi nachalnymi technikami przekonywania, stosowanymi choćby przez reklamę i marketing.

    OdpowiedzUsuń