niedziela, 25 marca 2012

II Medytacja na V Niedzielę Wielkiego Postu

(Ps 51): Zmiłuj się nade mną, Boże, w łaskawości swojej,
w ogromie swej litości zgładź moją nieprawość.
Obmyj mnie zupełnie z mojej winy
i oczyść mnie z grzechu mojego.
Stwórz, o Boże, we mnie serce czyste
i odnów we mnie moc ducha.
Nie odrzucaj mnie od swego oblicza
i nie odbieraj mi świętego ducha swego.
Przywróć mi radość z Twojego zbawienia
i wzmocnij mnie duchem ofiarnym.
Będę nieprawych nauczał dróg Twoich
i wrócą do Ciebie grzesznicy.

1 komentarz:

  1. (Ps 51):”Zmiłuj się nade mną, Boże, w łaskawości swojej, w ogromie swej litości zgładź moją nieprawość. Obmyj mnie zupełnie z mojej winy i oczyść mnie z grzechu mojego.” Aby zbliżyć się do Boga, bardziej Go doświadczyć, wielu chrześcijan podejmuje w Wielkim Poście różne wyrzeczenia. Często te umartwienia, nasze dobre postanowienia załamują się i to z różnych racji: bo jest ich za dużo, bo są za ambitne, zbyt oderwane od kontekstu naszego życia, nierealistyczne, albo też źle rozpoznaliśmy istotne problemy naszego życia. Często za tym wszystkim kryje się tak naprawdę szukanie siebie i wirus perfekcjonizmu. Stąd przychodzą kolejne rozczarowania. Mogą one jednak stać się zbawienne. Ważnym sprawdzianem autentyczności owego umartwiania się oraz wzrastania w zażyłości z Bogiem jest stopniowe rozpoznawanie siebie jako grzesznika, człowieka słabego i kruchego, stopniowe formowanie w sobie „skruszonego serca”, które rozpoznaje siebie jako zależne całkowicie od Bożego Miłosierdzia. I to jest cel wszelkiej ascezy.

    OdpowiedzUsuń