sobota, 1 grudnia 2012

II Medytacja na I Niedzielę Adwentu


(Ps 25): Daj mi poznać, Twoje drogi, Panie,
naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami.
Prowadź mnie w prawdzie według Twych pouczeń,
Boże i Zbawco, w Tobie mam nadzieję.
Dobry jest Pan i prawy,
dlatego wskazuje drogę grzesznikom.
Pomaga pokornym czynić dobrze,
pokornych uczy dróg swoich.
Wszystkie ścieżki Pana są pewne i pełne łaski
dla strzegących Jego praw i przymierza.
Bóg powierza swe zamiary tym, którzy się Go boją,
i objawia im swoje przymierze.

1 komentarz:

  1. (Ps 25): „Daj mi poznać, Twoje drogi, Panie, naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami. Prowadź mnie w prawdzie według Twych pouczeń, Boże i Zbawco, w Tobie mam nadzieję.” Rozpoczyna się adwentowa droga. Jest to droga wsłuchiwania się każdego dnia w Boże słowo, które zostało nam przekazane przez proroków i księgi Pisma świętego. Zawarta jest w nich Obietnica samego Boga. I co więcej, opisane jest w nich postępujące zrozumienie tej Obietnicy przez lud Izraela. Także i my jesteśmy zaproszeni do wsłuchiwania się w te teksty i dosłyszenia Bożej obietnicy względem nas. Także i w nas ma dojrzewać coraz głębsze rozumienie tego, kim jest Ten Obiecany, który ma się narodzić, dlaczego ma się narodzić i czego po Nim możemy się spodziewać, kiedy przyjdzie na końcu czasów. Warto szukać odpowiedzi na te pytania w Słowie Bożym i w kontekście własnego życia już od samego początku adwentowej drogi, by później mieć udział w duchowej pełni Bożego Narodzenia.

    OdpowiedzUsuń