sobota, 15 grudnia 2012

IV Medytacja na III Niedzielę Adwentu


(Łk 3,10-18) Pytały go tłumy: Cóż więc mamy czynić? On im odpowiadał: Kto ma dwie suknie, niech [jedną] da temu, który nie ma; a kto ma żywność, niech tak samo czyni. Przychodzili także celnicy, żeby przyjąć chrzest, i pytali go: Nauczycielu, co mamy czynić? On im odpowiadał: Nie pobierajcie nic więcej ponad to, ile wam wyznaczono. Pytali go też i żołnierze: A my, co mamy czynić? On im odpowiadał: Nad nikim się nie znęcajcie i nikogo nie uciskajcie, lecz poprzestawajcie na swoim żołdzie. Gdy więc lud oczekiwał z napięciem i wszyscy snuli domysły w sercach co do Jana, czy nie jest Mesjaszem, on tak przemówił do wszystkich: Ja was chrzczę wodą; lecz idzie mocniejszy ode mnie, któremu nie jestem godzien rozwiązać rzemyka u sandałów. On chrzcić was będzie Duchem Świętym i ogniem. Ma On wiejadło w ręku dla oczyszczenia swego omłotu: pszenicę zbierze do spichlerza, a plewy spali w ogniu nieugaszonym. Wiele też innych napomnień dawał ludowi i głosił dobrą nowinę.

1 komentarz:

  1. (Łk 3,10-18): „Przychodzili także celnicy, żeby przyjąć chrzest, i pytali go: Nauczycielu, co mamy czynić?” W środku Adwentu czytania liturgiczne sugerują nam pytanie, które powinno być dla nas ważne: „Co mamy czynić?” Dokładniej, „co mamy czynić, aby się nawrócić?” Trzecia niedziela Adwentu, zwana Gaudete („radujcie się”), jest pytaniem o radość, która płynie z nawrócenia. Nawrócenie, to wyprostowanie, czyli skrócenie drogi do Boga. Co mam czynić? – przede wszystkim pragnąć rzeczywistego nawrócenia, bycia blisko Tego, który chce być blisko mnie? Czy tego jednak chcę? A może tak naprawdę oczekuję od Adwentu i Bożego Narodzenia jedynie pewnej atmosfery, klimatu, określonego zestawu miłych sentymentalnych uczuć i dobrego samopoczucia. Czy tylko z tym kojarzę ten okres roku? Czy stać mnie na szukanie czegoś trwalszego, co pozwoli mi inaczej spojrzeć na całe moje życie, co pomoże przeżywać mi w pokoju, łagodności i radości wszystkie chwile mojego życia. Adwent to chwila sposobna, pełna łaski dla wszystkich, którzy szukają mocnego zakorzenienia.

    OdpowiedzUsuń