niedziela, 16 maja 2010

Ćwiczenie Duchowe na VII Tydzień Wielkanocny

Motto: J 4, 14: „Jezus powiedział do Samarytanki: Kto zaś będzie pił wodę, którą Ja mu dam, nie będzie pragnął na wieki, lecz woda, którą Ja mu dam, stanie się w nim źródłem wody wytryskającej ku życiu wiecznemu.” J 16, 27-28: „Albowiem Ojciec sam was miłuje, bo wyście Mnie umiłowali i uwierzyli, że wyszedłem od Boga. Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na świat; znowu opuszczam świat i idę do Ojca.” J 5, 26: „Podobnie jak Ojciec ma życie w sobie, tak również dał Synowi: mieć życie w sobie samym.” J 7, 37-38: „W ostatnim zaś, najbardziej uroczystym dniu święta, Jezus stojąc zawołał donośnym głosem: «Jeśli ktoś jest spragniony, a wierzy we Mnie - niech przyjdzie do Mnie i pije! Jak rzekło Pismo: Strumienie wody żywej popłyną z jego wnętrza». A powiedział to o Duchu, którego mieli otrzymać wierzący w Niego; Duch bowiem jeszcze nie był , ponieważ Jezus nie został jeszcze uwielbiony.”

Miejsce: Usiądź wyprostowany i rozluźniony. Poczuj, że jesteś mocno zakotwiczony w podłożu.

Obraz towarzyszący: modlitwa jest jak wiercenie studni głębinowej w naszym sercu. Musi trwać tak dług, aż będziemy mogli wyczuć w sobie obecność Trójcy Świętej jako wewnętrznego, ukrytego źródła, które wytrysnęło w nas na chrzcie świętym. Źródło to jest często przysypane, dlatego nie dostrzegamy go, choć dzięki niemu żyjemy. Źródeł nie widzimy będąc na powierzchni Ziemi. Jednakże to właśnie owe głębokie, życiodajne źródła wciąż karmią żyły wodne Ziemi. Bez nich nie byłoby życia.

Postrzeganie: poszukaj w sobie centrum. Symbolicznie jest nim serce. Niech ono pomoże ci unaocznić sobie żywe źródło, które stale wytryska i rozlewa się jako strumień miłości. Doświadczaj Bożej obecności jako ukrytego w tobie źródła.

Słowo do medytacji: Powtarzaj: „Ojciec ma życie”

Zakończ po ok. 20 minutach modlitwą Ojcze Nasz

Zapraszam do podzielenia się owocami tego ćwiczenia i swoimi uwagami.

Inspiracja: S. Painadath SJ, Wyzwolenie przez medytację, Kraków 2008.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz