wtorek, 4 maja 2010

IV Medytacja na V Tydzień Wielkanocny

Wprowadzenie: Fragment z Pisma św. może być pomocą do osobistej modlitwy (ok. 15 min). Zaczynamy znakiem krzyża i przeczytaniem czytania, w razie potrzeby inspirując się refleksją, która jest pierwszym komentarzem do tego posta. Kończymy rozmową z Bogiem o tym, co mi ten tekst mówi oraz modlitwą Ojcze nasz.
Zapraszam do podzielenia się Twoją refleksją i dopisania kolejnego komentarza.

(J 13,31-33a.34-35): Po wyjściu Judasza z wieczernika Jezus powiedział: Syn Człowieczy został teraz otoczony chwałą, a w Nim Bóg został chwałą otoczony. Jeżeli Bóg został w Nim otoczony chwałą, to i Bóg Go otoczy chwałą w sobie samym, i to zaraz Go chwałą otoczy. Dzieci, jeszcze krótko jestem z wami. Będziecie Mnie szukać, ale - jak to Żydom powiedziałem, tak i teraz wam mówię - dokąd Ja idę, wy pójść nie możecie. Przykazanie nowe daję wam, abyście się wzajemnie miłowali tak, jak Ja was umiłowałem; żebyście i wy tak się miłowali wzajemnie.

1 komentarz:

  1. (J 13, 31-33a. 34.35): „Po wyjściu Judasza z wieczernika Jezus powiedział: "Syn Człowieczy został teraz uwielbiony, a w Nim został Bóg uwielbiony. Jeżeli Bóg został w Nim uwielbiony, to Bóg uwielbi Go także w sobie samym, i zaraz Go uwielbi.” Co to znaczy uwielbić Boga, uwielbić Jezusa? Uwielbienie jest tym, co najbardziej wyróżnia naszą relacje z Bogiem jako Bogiem. Powodem uwielbiania Boga jest po prostu fakt, że On jest Bogiem, dokładniej, naszym Bogiem. Wielbić Go, to uznać, że On jest jedynym pośród wszystkiego, co istnieje, który jest naprawdę godny czci. Postawa uwielbienia wiąże się z świętością Boga. Tak więc, aby wejść w uwielbienie trzeba najpierw mieć wyczucie, czym jest Boża świętość, a także samemu pragnąć świętości. Następnie, by uwielbiać trzeba uczyć się postawy dziękczynienia, systematycznie uczyć się dziękować Bogu za coraz bardziej oczywiste rzeczy. W końcu, trzeba chwalić Boga za wszystko, zachwycić się Jego dziełami. W tym klimacie dopiero może wyłaniać się w sercu postawa uwielbienia, czyli to, co wyraża biblijny gest padnięcia na twarz przed Bogiem…

    OdpowiedzUsuń