sobota, 29 maja 2010

IV Medytacja na Niedzielę Trójcy Świętej

Wprowadzenie: Fragment z Pisma św. może być pomocą do osobistej modlitwy (ok. 15 min). Zaczynamy znakiem krzyża i przeczytaniem czytania, w razie potrzeby inspirując się refleksją, która jest pierwszym komentarzem do tego posta. Kończymy rozmową z Bogiem o tym, co mi ten tekst mówi oraz modlitwą Ojcze nasz.

Zapraszam do podzielenia się Twoją refleksją i dopisania kolejnego komentarza.

J 16, 12-15: Słowa Ewangelii według św. Jana. Jezus powiedział swoim uczniom: "Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz jeszcze znieść nie możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy. Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek słyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. On Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam oznajmi. Wszystko, co ma Ojciec, jest moje. Dlatego powiedziałem, że z mojego bierze i wam objawi".

1 komentarz:

  1. (J 16,12-15): „Jezus powiedział swoim uczniom: ‘Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz jeszcze znieść nie możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy’.” Bóg nie wszystko mówi nam od razu. Nie na każde pytanie od razu udziela odpowiedzi. A nawet gdy wydaje nam się, że znaleźliśmy odpowiedź, często okazuje się, że jest ona nieadekwatna. Po prostu przyszła za szybko. Prawda wymaga czasu, a więc i cierpliwości, czyli zdolności przecierpienia. Całej Prawdy o sobie danej na raz nie moglibyśmy znieść. Całej Prawdy o Bogu objawionej jednocześnie nie bylibyśmy w stanie znieść. Tylko stopniowo może nas Bóg do tych prawd doprowadzać. Jest to wyraz Jego troski o nas. Niemniej, do całej prawdy dojdziemy. Gwarantem jest Duch Święty, który został na nas wylany. Jest to Duch Prawdy. Bóg nas nigdy nie okłamuje. Przez Ducha prowadzi w nas proces dojrzewania.

    OdpowiedzUsuń