niedziela, 30 maja 2010

Ćwiczenie duchowe na Uroczystość Trójcy Świętej

Motto: „Miłość Boga Ojca, łaska naszego Pana Jezusa Chrystusa i dar jedności w Duchu Świętym niech będą z wami wszystkimi”. J 15, 12-15: „Jezus powiedział swoim uczniom: „Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz jeszcze znieść nie możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy. Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek słyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. On Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam oznajmi. Wszystko, co ma Ojciec, jest moje. Dlatego powiedziałem, że z mojego bierze i wam objawi”.”

Miejsce: Pójdź w tygodniu na zwyczajną, cichą mszę świętą. Usiądź spokojnie w ławce. Poczuj tę świątynię, jej przyjemny zapach i chłód.

Postrzeganie: Zobacz siedzących wokół ciebie ludzi i uświadom sobie przynależność do wspólnoty wierzących w tego samego Trójjedynego Boga. Z uwagą wsłuchaj się w słowa czytanego Pisma Świętego, staraj się zrozumieć, co Bóg pragnie przekazać dziś tej waszej wspólnocie. Zobacz, które słowo szczególnie cię porusza, przytrzymaj je w twoim sercu. Zobacz, jakie prośby i wołania budzi w tobie to Boże słowo, wyraź je w ciszy, opowiedz o nich Panu. Przyjmij dar osoby Jezusa pod postacią Chleba i Wina. Odpowiedz na ten dar gotowością stania się samemu darem dla innych ludzi, istnienia dla drugiego na podobieństwo Osób Trójcy Świętej. Wychodząc z świątyni, włącz w twoją medytację cały świat dźwięczący i barwny. Ucz się go postrzegać oczyma wiary w jego bliskości albo też oddaleniu od Boga.

Zapraszam do podzielenia się owocami tego ćwiczenia i swoimi uwagami.

Adaptowane na podstawie: H. Urs von Balthasar, Medytacja chrześcijańska, Poznań 1998.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz